Foamroller

Met een foamroller kun je ervoor zorgen dat je je spieren soepel houdt en de doorbloeding verbeterd. Je kunt een foamroller gebruiken voor je rug, kuiten, hamstrings, bovenbenen en nog meer spiegroepen. Je kunt met verschillende oefeningen het afvoeren van afvalstoffen in je spieren stimuleren.

1 resultaten gevonden
foamroller
Aanbieding
RYZOR Foamroller – Schuim – 44 x 14 cm – Zwart 27,9524,66 ✓ Op voorraad Nu besteld, dinsdag 7 februari in huis

Foamroller kopen?

Foamrollers worden vaak gekocht voor de rug. Echter kun je een foamroller voor verschillende spiergroepen gebruiken. Als je bijvoorbeeld traint met een kettlebell dan komt er spanning op je spieren te staan. Dit kan leiden tot spierpijn, kramp of stramheid. Daarom is het belangrijk om zowel voor als na je workout goed voor je lijf te zorgen. Dat kun je op verschillende manieren doen. Een foamroller is hier een handig hulpmiddel bij. Met een foamroller kun je jezelf een goede (sport)massage geven. Je maakt je spieren losser en zorgt voor een betere doorbloeding. Afvalstoffen kunnen zo beter afgevoerd worden, waardoor je minder last ervaart. Je kunt een massageroller zowel preventief als bij klachten gebruiken. In combinatie met een yogabal kun je je gehele lichaam behandelen.

Voor welke spieren is een foamroller geschikt?

De rollers zijn daarom in verschillende formaten verkrijgbaar. Zo kies je de roller die goed past bij de spiergroep. Er zijn diverse oefeningen te doen met de foamroller. Zo gebruik je de roller tijdens je warming up en/of cooling down. Je zult merken dat je hier tijdens je trainingen zeker voordeel van hebt. Je spieren zijn flexibeler en doen minder snel pijn. Ook zul je na je training sneller herstellen. Gebruik de roller voor bijvoorbeeld je hamstrings, kuiten of rug.

Je eigen sportmasseur

Je zult merken dat bepaalde oefeningen met de foamroller best even pijn kunnen doen. Dat is niet gek, helemaal als je de roller gebruikt als je al klachten ervaart. Zie de foamroller als je eigen sportmasseur. Als die diepe spieren onder handen neemt doet het ook best even pijn. Maar daarna zul je zeker voelen dat de spieren losser en flexibeler geworden zijn. Door het regelmatig gebruiken van de massageroller zorg je er bovendien voor dat je juist minder pijn gaat ervaren. Dat komt je trainingen zeker ten goede! Ooit nagedacht om ook yoga oefeningen te doen om soepeler te worden? Maar lukt dit echter niet echt goed, omdat je erg stijf bent? Yogablokken kunnen hier een uitkomst in bieden. Deze blokken maken het doen van de yoga oefeningen net wat makkelijker.