Battle ropes

Met een battle rope, ook wel fitness touw of crossfit touw genoemd, kun je zowel kracht als uithoudingsvermogen trainen. HomeSports heeft verschillende touwen met variërende lengtes en dikte. Je kunt het touw makkelijk om een paal of boom hangen of met een anker bevestigen aan de muur.

1 resultaten gevonden
Battle rope bevestigingshaak
Aanbieding
RYZOR Battle rope bevestigingshaak – Metaal 21,9519,36 ✓ Op voorraad Voor 15:00 besteld, morgen in huis

Train je hele lijf met een battle rope

Battle ropes, ook wel fitness touwen of crossfit touwen genoemd, zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden. Dat is niet zo gek, als je weet hoeveel verschillende spiergroepen je met de battle ropes kunt trainen. Bovendien is het trainen met een battle rope erg eenvoudig. Het is voor zowel beginners als ervaren sporters een fijne toevoeging aan hun routine. Het is een pittige training, waarbij je met slechts enkele minuten per keer als resultaten behaald. Heb jij nog geen oefeningen met battle ropes in jouw workout toegevoegd? Bekijk dan nu de verschillende battle ropes en haal zo’n fitness touw in huis. Mocht je twijfelen of je een battle rope thuis kunt plaatsen, dan heeft HomeSports ook sets waarbij een bevestigingsanker voor de muur geleverd wordt. Ook kun je het touw door een zware kettlebell halen. Op deze manier kun je overal trainen!

Wat train je met een battle rope?

Met een battle rope voer je pittige oefeningen uit die veel verschillende spiergroepen trainen. Zo train je je armen en handen, maar ook je benen, buikspieren en schouders met de oefeningen. Daarnaast is een training met battle ropes erg goed voor je conditie. Door slechts tien minuten te trainen heb je er al een volledige krachttraining op zitten. Dat maakt van een battle rope een effectieve manier van trainen, zelfs als je weinig tijd hebt. Tijdens het trainen verbrand je ook nog eens erg veel calorieën.

Kies de battle rope die bij jou past

Battle ropes zijn verkrijgbaar in diverse uitvoeringen. Niet elk touw is even lang en even zwaar. Door een zwaarder touw te kiezen of door dichter bij het ankerpunt te gaan staan maak je oefeningen zwaarder. Als beginner kun je beter een wat langer en minder zwaar touw kiezen. De intensiteit van de oefeningen kun je dan langzaam opbouwen. Je bevestigt het battle rope aan een ankerpunt aan de muur. Daarna kun je direct aan de slag. Gebruik tijdens je training ook dumbbells om je gehele lichaam te trainen.