Kettlebells

Train jij graag efficiënt en effectief? Dan mogen oefeningen met kettlebells zeker niet in jouw workout routine ontbreken. Kettlebells werden al eeuwen geleden gebruikt in Rusland. Vooral militairen en professionele sporters gebruikten de ‘Girya’, waar deze zich bewezen heeft.

4 resultaten gevonden
Kettlebell 12 kg
Aanbieding
RYZOR Kettlebell – Rubber en staal – 12 kg – Zwart en zilver57,9551,12 ✓ Op voorraad Voor 15:00 besteld, morgen in huis
Kettlebell 14 kg
Aanbieding
RYZOR Kettlebell – Rubber en staal – 14 kg – Zwart en zilver69,9561,70 ✓ Op voorraad Voor 15:00 besteld, morgen in huis
Kettlebell 16 kg
Aanbieding
RYZOR Kettlebell – Rubber en staal – 16 kg – Zwart en zilver72,9564,35 ✓ Op voorraad Voor 15:00 besteld, morgen in huis
Kettlebell 20 kg
Aanbieding
RYZOR Kettlebell – Rubber en staal – 20 kg – Zwart en zilver94,9583,74 ✓ Op voorraad Voor 15:00 besteld, morgen in huis

Kettlebell kopen?

Tegenwoordig is de kettlebell één van de meest geliefde sportartikelen. Dat is ook niet gek, aangezien je dit gewicht heel effectief je hele lichaam kunt trainen. Oefeningen met kettlebells werken als cardiotraining, maar zijn ook goed voor je spieropbouw én je flexibiliteit. Hierdoor mag dit type gewicht eigenlijk niet ontbreken in de collectie van elke fanatieke sporter. Je ziet ze ook steeds vaker terug komen bij bootcamp of crossfit vormen. Je kunt deze vorm van trainen mooi combineren met een buikspiertrainer om de effectiviteit te verhogen.

Niet één specifieke spiergroep tegelijkertijd

Bekende oefeningen met kettlebells zijn onder andere de ‘Swing’, ‘Press’ en ‘Clean’. Met deze oefeningen train je niet maar één spiergroep tegelijkertijd, maar focus je je op je gehele lichaam. Je core-spieren, in je rug en je buik, komen bij elk van deze oefeningen in actie. Zo train je heel effectief. Dat maakt het gebruik van dit soort gewicht erg geliefd onder zowel beginnende als ervaren sporters. Bij het gebruik van deze vorm van trainen is het belangrijk om de oefening goed uit te voeren. Alleen dan is de oefening effectief en is de kans op blessures het kleinste.

Kies het juiste gewicht

Bij het kopen van een kettlebell is het belangrijk om het juiste gewicht te kiezen. Met een te lichte kettlebell haal je niet alles uit je training. Dat is natuurlijk zonde. Met een te zware kettlebell wordt het risico op blessures veel groter. Ook daar zit je niet op te wachten. Daarom is het goed om na te denken over welke gewicht bij jouw trainingsniveau en -schema passen. Voor verschillende oefeningen kan een verschillend gewicht gewenst zijn. Daarom is het aan te raden om kettlebells te kopen in meerdere gewichten. Zo heb je altijd de juiste voor jouw workout bij de hand.